Grillpremiär på vår balkong

Ikväll var det dags att bjuda igen Thom, Helena och Sam för allt gott dom lagat åt oss genom de här åren..Blev rakt trerätters, men ska det vara så ska det vara!

Och äntligen äger vi en grill också! En liten gullig elgrill. Tack vare mycket surr från min sida haha. Men nog vare på tiden tycker jag?! Så vi invigde den ikväll da..

Till förrätt gjorde vi en av mina absoluta favoriter; gräslökspannacotta! Och till varmrätt grillad fläskfilé, baconlindad sparris, tzatsiki, bea och hasselbackspärern. Efterätten blev en klassisk kladdkaka med vispad grädde och jordgubbar. Till det drack jag några glas vitt å bah mådde.

Summan av kardemumman; en riktigt fin kväll med god mat och goa människor! Peeerfect.

 

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Såg riktigt gott ut det där! :D

2012-05-20 @ 16:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0